Sayfalar

Translate

4 Ağustos 2012 Cumartesi

Olağan Üstü Olaylara Müdahale Etme


Olağan üstü olaylarla ne zaman karşılaşılacağı önceden tahmin edilemez. Hastalık, ölüm,
kaza, hırsızlık, cinayet, misafirlerin çıkardığı kavgalar ve otele verdikleri zarar vb. olağanüstü
olaylardır. Otelde çalışanlar, bu tür olaylarla karşılaştıklarında nasıl davranmaları gerektiğini
önceden bilmelidirler. Karşılaşılan olaylarda otel personeli sükunetini asla kaybetmemeli,
heyecanlanmamalı ve doğal hareket etmelidir. Aksi bir davranış; otelde konaklayan diğer
misafirlerin ve personelin de telaşlanmasına neden olabilir. Telaşlanıp paniğe kapılan kişilerin sağlıklı
düşünüp doğru karar vermeleri zorlaşır.
Meydana gelebilecek herhangi bir kaza durumunda yapılması gerekenler 
Kaza geçiren kişinin yaralanması durumunda vakit kaybetmeden santral,resepsiyon,güvenlik ve kazanın oluş zamanına göre güvenlik müdürüne,operasyon müdürüne,nöbetçi müdüre,gece müdürüne haber verilir.. Kazanın meydana geldiği alanda seyirci grubu oluşmaması ve yaralıya bilinçsiz müdahale yapılmasını önlemek amaçlı  bölge boşaltılarak kalabalık uzaklaştırılır.Doktora yardım edilerek, doktorun  talimatları doğrultusunda hareket edilir.
 Kaza geçiren kişinin kaza yerinde ölmesi durumunda, “ 0 “ nolu telefondan santral,resepsiyon,güvenlik ve olayın 
oluş zamanına göre güvenlik müdürüne,operasyon müdürüne,nöbetçi müdüre,gece müdürüne haber verilir.
Cesetle temastan kaçınılır. Olay mahalli  kapalı bir alan ise o bölge kapatılarak emniyet mensupları gelene kadar
içeri kimse alınmaz. Olay açık alanda meydana geldi ise, cesedin üstü battaniye örtmek suretiyle kapatılır, 
bölge güvenlik şeridi ile çevrilerek olay mahalline kimsenin yaklaşmasına izin verilmez.     

 Herhangi bir kaza durumunda güvenlik müdürü,operasyon müdürü,nöbetçi müdür,gece müdürü  tarafından GM’ye
kaza hakkında bilgi verilir. Güvenlik görevlisi tarafından bölgenin emniyeti sağlanır. Konuya müdahil olunduktan
sonra olayın mahiyetine göre GM’ ye sunulmak üzere güvenlik müdürü tarafından olay ile ilgili tutanak hazırlanır.

 Olay raporu hazırlanırken kullanılacak ifadelere çok dikkat edilmeli olay mahallinin kaza geçirilmesine sebep olup 
olmayacağı iyice araştırılmalı, geçirilen kaza veya yaralanmanın sebep ve boyutları iyice araştırılmalıdır. Olaya
müdahale edecek ekibin bu konuda eğitilmiş ve bilinçli olması gerekmektedir.
  Tutanakta  yer alması gereken hususlar
·         Olayın mahiyeti ve konusu
·      Nedenleri
·         İlgili kişilerin isimleri
·         Tanıkların isimleri
·         Saat ve tarih
·         Meydana geldiği yer
·         Varsa doktor raporu ilave edilmelidir.
·         Olay bölgesi fotoğraflanır. ( Bu işlem GM’ nin uygun görmesi sonucu yapılır. )
Misafirin hastalanması durumunda yapılması gerekenler
§      Alınan bilgiler doğru ve hızlı bir şekilde değerlendirilir. Zamanın, bazı hastalıklarda çok önem
olduğu akıldan çıkarılmamalıdır. Sakin olunmalı ve doğal davranılmalıdır
· “ 0 “ nolu telefondan santral, resepsiyon, güvenlik, Güvenlik müdürü,Operasyon müdürü,Nöbetçi 
müdür,Gece Müdürüne  haber verilir.
·    Doktor ve yetkililerden biri gelmeden hasta yalnız bırakılmaz.
·    Doktor kontrolünde hastanın taşınması ve nakli konusunda yardımcı olunur.
·   Güvenlik müdürü'nün tutacağı raporlara doğru ve yorumsuz bilgiler yazılır.
Misafirin intihar etmesi durumunda yapılması gerekenler
§      İntihar eyleminin otelde gerçekleşmesi durumunda olayın ilk görgü tanığı (eğer varsa) misafirin
    yanında bulunan kişi ya da otel görevlilerinden biridir. Örneğin; Odaya temizlik amacıyla giren kat
görevlisi böyle bir durum ile  karşılaşabilir. Böyle bir durumda oda görevlisi olayı hemen “ 0 “ nolu telefondan 
santral, resepsiyon, güvenlik, Güvenlik Müdürü,Operasyon Müdürü,Nöbetçi müdür,Gece Müdürü aranarak
haber verilir.
  Güvenlik Personelinin yapması gerekenler
·   Otel doktoruna haber verilir.
·    Soğuk kanlı olunur.
·    Süratle olay yerine gidilir.
·     Misafir yaralı veya ölmüşse GM, Güvenlik Müdürü,Operasyon Müdürü bilgilendirilir.
·     Olay akşam saatlerinde gelişmiş ise DUM, gece saatlerinde gelişmiş ise NTM  bilgilendirilir.
·     Odaya ve olayın geçtiği bölüme kimsenin girmesine izin verilmez.
·    Soruşturma için, misafirin resepsiyon kayıtları alınarak bilgi vermeye hazır hale gelinir.
·    Odada ve olayın geçtiği bölümde hiçbir eşyaya el sürülmez ve yeri değiştirilmez.
·    GM’ nin bilgisi dahilinde kolluk kuvvetlerine ve misafirin acentasına haber verilir. ( Bu işlem Güvenlik müdürü tarafından yapılır. )
·   Otel misafirlerini huzursuz edici davranışlardan kaçınılır, olay yerinde kalabalık ve seyirci grubu  yaratılmasına
asla müsade edilmez.
Olay ayrıntılı şekilde rapor edilir
Misafirin ölümü halinde yapılması gerekenler :
§      Böyle bir durumla karşılaşan otel görevlisi tarafından misafirin ölmüş veya komada olup olmadığına
  bakmaksızın hemen “ 0 “ nolu telefondan santral, resepsiyon, güvenlik,  Güvenlik Müdürü,Operasyon
  Müdürü,Nöbetçi müdür,Gece Müdürü ’ne  haber verilir.
·    Cesede asla dokunulmaz.
·    Olay gece saatlerinde gelişmişse Gece Müdürü  bilgilendirilir.
·    Ceset odada bulunuyorsa klima açılır (yaz)  veya kapatılır.  (kış)
·    GM bilgisi dahilinde kolluk kuvvetlerine  ve acentasına haber verilir.Bu işlem Güvenlik Müdürü tarafından yapılır.
·    Otele gelecek emniyet görevlileri doktor ile birlikte yapılması gereken yasal prosedürü yerine getirecektir.
    Odaya veya olayın geçtiği bölüme kimsenin girmesine izin verilmez
·    Soruşturma için, misafir kayıtları ve eşyalarının listesi yapılır ve tutanak tutulur.
·    Odada ve olayın geçtiği bölümde hiçbir eşyaya el sürülmez yeri değiştirilmez.
·  Otel misafirlerini huzursuz edici davranışlardan kaçınılır, olay yerinde kalabalık ve seyirci grubu    oluşmasına
   izin verilmez.
·    Ceset  taşınırken boş alanlar ve servis asansörleri kullanılır.
· GM’ nin bilgisi dahilinde acenta veya otel yetkilisi Güvenlik Müdürü,Operasyon
 Müdürü,Nöbetçi müdür,Gece Müdürü tarafından, ölen misafirin yakınlarına uygun bir şekilde haber verilir.
·  Her türlü ölüm olaylarında olaya şahit olan personelin konu hakkında konuşmaması ve diğer   misafirlerin olayı
 duyması ihtimalinin asgariye indirilmesi gerekir.Olay ayrıntılı olarak rapor edilir.
Otelde cinayet olması halinde yapılması gerekenler
·    Sakin olunarak “ 0 “ nolu telefondan santral, resepsiyon, güvenlik,Güvenlik Müdürü,Operasyon Müdürü,Nöbetçi müdür,Gece Müdürü' ne  haber verilir.
·  Durum çok çabuk gözlemlenir ve bilinen tüm bilgiler en ufak ayrıntısına kadar  Güvenlik Müdürü ’ ne bildirilir.
· Güvenlik görevlileri olay yerine gelene kadar, cesede ve cesedin bulunduğu ortama kimsenin dokunmasına izin
verilmez, olayın geçtiği bölüme kimse yaklaştırılmaz.
·  Güvenlik Müdürü'nün  talimatları uygulanır.
Misafirler arasında kavga çıktığında yapılması gerekenler
§      Otel içinde kavga eden misafirlerin sakinleşmelerinin sağlanması, diğer misafirlerin de rahatsız
 olmamaları açısından çok önemlidir. Kavga eden kişilerin ikna edilip, genel alanlar dışına çıkarılmaları ve ayrı ayrı
 odalara alınmaları sakinleşmelerine yardım edecektir. Otel görevlileri olay hakkında yorum yapmamalı ve hiçbir
  şey olamamış gibi doğal davranmalıdır.
Otel  personelinin yapması gerekenler
·  Sakin olunarak “ 0 “ nolu telefondan santral, resepsiyon, güvenlik,  Güvenlik Müdürü,Operasyon
Müdürü,Nöbetçi müdür,Gece Müdürü' ne   haber verilir.
Güvenlik personelinin yapması gerekenler
·    Süratle olay yerine gidilir.
·     Kavga eden taraflar birbirinden hemen ayrılarak uzaklaştırılır.
·     Yaralanma söz konusu ise hemen doktor çağırılır.
·      Kavga eden taraflar genel alanlar dışına çıkarılır.
·      Kavga edenlere asla kaba davranılmaz.
·    “Bize güvenin sorunu çözeceğiz lütfen sakin olun” cümleleri kullanılır.
·       Kavga eden taraflardan olayı tekrar tekrar anlatmaları istenmez.
·       Misafir sakinleşene kadar asla yalnız bırakılmaz.
·       Misafirler sakinleşip normale dönene kadar görünmeyecek ve dikkat çekmeyecek bir şekilde takip edilir.
·       Olay ayrıntılı bir şekilde rapor edilir.
Otelde hırsızlık olayı meydana gelmesi durumunda yapılması gerekenler
Bazı misafirler havlu, bornoz, televizyon, klima kumandaları v.b. eşyaları otelden ayrılırken beraber götürebilirler.
Bir çok otel bu kayıplarını reklam gideri olarak kabul etmektedir. Götürülen küçük eşyaların üzerinde otel
amblemi, adresi ve telefon numaraları bulunmaktadır. Çarşaf, tablo, masa lambası, telefon, televizyon, klima
kumandaları gibi eşyaların misafirler tarafından götürülmesi, otellere yüklü bir maliyet getirmektedir. Bu kayıpları
önlemek oldukça güçtür. Otelden ayrılan her misafirin bagajını aramak mümkün değildir.
Bu kaybı en aza indirmek için yapılması gerekenler
·   Odayı boşaltan misafirden sonra oda, kat görevlisi tarafından  kontrol edilir.
·  Eğer eksik eşya var ise, eşyanın tanımı yapılarak hemen “ 0 “ nolu telefondan santral, resepsiyon, güvenlik, Güvenlik Müdürü,Operasyon Müdürü,Nöbetçi müdür,Gece Müdürü' ne   haber verilir.
·                         Örnek ; Güvenlik Personeli çok nazik bir şekilde misafire yaklaşarak” çok özür dilerim odanızda bulunan   TV kumandası kazayla eşyalarınızın arasına karışmış olabilir mi acaba? Beraber bakabilir miyiz?” ifadesini kullanır. Bagajında otele ait bir eşya çıktığında misafirler çoğunlukla dikkatsizlikle eşyaların arasına karışmış olabileceğini söyleyerek eşyayı bırakmaktadırlar. Böyle durumlarda olay emniyet birimlerine aksettirilmez, otel personelinin incelik ve sabırla davranması gerekmektedir
Mis          Misafire ait eşyaların çalınması durumunda yapılması gerekenler
              Genelde misafirler kaybolan ya da çalınan eşyalarını resepsiyona veya Guest Relation’ a  bildirirler
               Resepsiyon veya Guest Relation  görevlisinin yapması gerekenler

·     Müşterinin oda numarası ve adı soyadı alınır.
·     Çalınan veya kaybolan eşyanın cinsi sorulur.
·      Nerede ve nasıl kaybettiği sorulur.
·      Kaybolan ve çalınan para veya ziynet eşyası ise “kasada mıydı, değil miydi, keşke kasaya  
    koysaydınız” şeklinde yorum yapılmaz.
·    Olayla ilgili hiçbir yorum yapılmaz.
·   Misafire konuyu hemen Güvenlik Müdürüne bildireceğini söyleyerek, misafirin ve Güvenlik Müdürünün bir an 
  önce görüşebilmeleri için randevu ayarlanır.   
Güvenlik Müdürü ve güvenlik personelinin  yapması gerekenler
·  Olayla ilgili bilgiler toplanır.
·   Vakit kaybetmeden müşteri ile temasa geçilir ve olayın nasıl, nerede olduğunun bilgisi alınır.
·   Olayı ne zaman fark ettikleri sorulur ( bu soru çok önemlidir çünkü, olayın oluş tarihi ile fark ediliş tarihi
arasındaki zaman  tahkikatın yürütülmesi açısından büyük önem taşır.)
·   Misafirden tüm detaylar sözlü olarak alınır veya misafirin vermiş olduğu ifade anı ses kayıt cihazı
   ile kayıt altına alınır. ( Bu işlem, daha sonra misafirin ifadesini değiştirmesi durumunda önemli bir
   kanıt olarak kayıtlarda bulunacaktır ) Güvenlik Müdürü Gerekli bilgileri alındıktan sonra tutanakla belgeler ve
   tahkikat başlatır.
·   Eşya misafirin odasında kaybolmuş ise oda kapısı okutulur.
·   Alınan listeye göre olay tarihleri arasında odaya giriş yapan personelin  ifadesi alınır.
·  GM’ nin uygun görmesi durumunda olay yerine  “ Olay Yeri İnceleme Ekibi ”çağırılarak parmak izi örneği
aldırılır ve şüphelenilen  kişilerin parmak izleri ile karşılaştırılır.
·  Olaya karışan personelin soyunma dolapları, varsa personel lojmanındaki odası, özel eşyaları ve üstü aranır.
·   Güvenlik Müdürü şüphelendiği personeli soruşturma için, kolluk kuvvetlerine  sevk  eder.
·    Bu gelişmeler yaşanırken misafirin talebi doğrultusunda ya da talebi olmadan, hiçbir evrak ve tutanak GM onayı
olmadan misafire verilmez.
·   Gelişmelerin ve araştırmaların akışı, otel menfaatleri gözetilerek müşteriye bilgi amaçlı, sözlü olarak verilir.
·   Olay hakkında ve sonuçla ilgili Güvenlik Müdürü tarafından tahkikat tutanağı düzenlenerek GM’ ye bilgi verilir.