Sayfalar

Translate

27 Haziran 2012 Çarşamba

Otel ve Kalite Sistemi

Sürekli gelişmekte ve yeniliklere açık olan otelcilik sektöründe en üst sıralarda olabilmek için verdiğiniz hizmetin kalitesinin yanında bu hizmetin bir standarta bağlanarak devam ettirilmesi gerekir.Otel içerisinde sürekli devam eden operasyonun kontrol edilebilmesi,meydana gelen problemlerin hızlı bir şekilde çözülmesi,bilinçli bir personel ekibi ile iyi hizmet verilebilmesi için bir kalite sisteminin kurulup devreye sokulması gereklidir. Kalite sisteminde oluşturulan ,verilen hizmete ait talimat ve prosedürler en üst kademe çalışanlarından en alt kademe çalışanlarına kadar iyi bir şekilde anlatıldığında ,operasyonla ilgili gerekli rapor ve tutanak düzenli olarak kayıt altına alındığında hatalar en aza indirilerek başarı üst seviyelere doğru çıkacaktır. Kalite sistemi ile ilgili belgeyi alıp çerçeveletip duvara asmak kimseye bir fayda sağlamaz.Kalite sisteminin öngördüğü kurallar çerçevesinde işletilen bir otelde hedefler her zaman yukarı doğru olur. Kalite sisteminin en önemli parçalarından bir tanesi olan "Sürekli İyileştirme Faaliyetleri" yönetim ve yatırımcının vizyonuna bağlıdır.Sürekli iyileştirme faaliyetlerinin olmazsa olmazlarından bir tanesi personel sürekliliğidir.İnsan kaynaklarını etkili kullanamayan hiçbir işletme faydalı olamaz.İnsan kaynaklarını etkili olarak kullanan otel sayısı oldukça düşüktür. Kalite sisteminin bir tesise katkısı çok büyüktür.Her yönetici tüm operasyonu düzenli olarak takip edemeyebilir işte burada kalite sistemi devreye girerek gerekli kontroller yönetim adına yaparak gerekli rapor ve tutanakları düzenleyerek genel müdürü ve müdürlere sunar.Belirli dönemlerde yönetim gözden geçirme toplantıları yapılarak sistemle ilgili konular objektif olarak ortaya konulur. Kalite sisteminin bir parçası olan performans değerlendirmeleri ile de dedikodulara ve başka değerlendirmeler gerek duymadan müdür ve diğer çalışanların değerlendirmeleri yapılabilir. İlk başta gereksiz evrak yığını olarak görünen bu kalite sistemi iyi anlaşıldığında ve çalışana öğretildiğinde hataların minimuma indiği,operayonun daha kolay takip edildiği bir tesiste çalışır olursunuz. Yöneticilerin bu sistemi anlamaları ve alt kademelerine öğretmeleri şarttır.Kalite vazgeçilmezdir.