Sayfalar

Translate

27 Haziran 2012 Çarşamba

Yardımlaşma ve Dayanışma

<
Otel içerisinde bulunan hizmet bölümleri arasında ve bu bölümlerde görev alan çalışanların birbirleri içerisindeki yardımlaşma ve dayanışması bir ekip çalışması olan otel operasyonuna katkısı çok büyük olacaktır. Malesef bu duruma yönetici ve çalışanlar gerekli önemi vermemektedir.Kendi işimi yaparım başka işe karışmam zihniyeti ile görev yapıldığından hizmet bölümleri arasında sürekli bir kopukluk oluşmaktadır. Bu durumları örneklerle açıklamak gerekirse havuz başını temizleyen bir meydancı şezlong yanındaki sehpa üzerinde gördüğü bir bardağı alıp bar'teslim etmez çünkü hemen bardak toplamak benim işim değil diye düşünür,aynı şekilde bar da çalışan bir barmen veya barboy bardak kırıldığında veya bir şey döküldüğünde hemen meydancı bir arkadaşını çaığırır halbuki bar deskinde kullandığı süpürge ve faraşla 15-20 saniyede kendisi temizleyebilir.Bu örnekler çoğaltılabilir.Elbette bir meydancıya sürekli bardak topla diyemeyiz,bir barmene sürekli temizlik yap diyemeyiz.Herkesin bir görevi ve sorumlu olduğu alan var ancak bazen bir bardağı almak yerden bir çöpü almak gibi ufak dokunuşlar tüm çalışanların iş yükünü hafifletecektir. Bir ekip içerisinde yardımlaşma ve dayanışma çok iyi seviyede olduğu takdirde çalışanlar arası arkadaşlık ,yapılan işten zevk alma gibi duyguları en üst seviyelere çıkacaktır. Diğer bir konu ise aynı bölüm içerisinde çalışanlar arasındaki yardımlaşma ve dayanışma.Bölüm müdüründen en alt çalışana kadar bölüm içinde saygı,sevgi,yardımlaşma ön planda tutulursa zevkli bir çalışma ortamı oluşturulur.Çalışanlar birbirine destek olmaz oluşan küçük problemler kendi bölümleri içinde çözülmezse ne çalışan yaptığı işten zevk alır ne de hedeflenen başarılar yakalanır. Bu yardımlaşma ve dayanışma olgusunu üst düzey yöneticileri sağlamakla sorumludur.