Sayfalar

Translate

13 Temmuz 2012 Cuma

Başarılı Bir İş Görüşmesi için Tavsiye ve İpuçları

• Vücut dilinizin farkında olun. Ayaklarınızı yere sürterek yürümeyin, yerinizde rahat oturun, otururken bacaklarınızı sallamayın, iş görüşmesi boyunca sigara içmeyin veya sakız çiğnemeyin, konuşurken ağzınızı kapatmayın. Uygun göz teması sağlayın. İlginizi belirtmek için oturduğunuz yerden biraz öne eğilin. • Kendinize olan güveninizi, istek ve heyecan duyduğunuzu, başarılı olmak için kendinizi adadığınızı ve samimiyetinizi belirtin. Bu duygular sizin söz ve hareketlerinizin bütünü ile iletilmelidir. • Söylenenleri dikkatlice dinleyin ve sorulara direkt cevap verin. Konuşmaya başlamadan önce düşüncelerinizi organize etmek için bekleyin. Bir soruyu anlamadığınız zaman açıklama için sorun. • İşveren size önceki işinizde görevlerinizi nasıl idare ettiğinizi soracaktır. Başarılarınızın, problem çözme yeteneğinizin ve artan sorumluluklarınızın üstünde önemle durun. • Kendinizle ya da önceki iş durumunuzla ilgili olumsuz bir bilgiyi sorulmadıkça kendiliğinizden söylemeyin. • Maaş konusunu önce işverenin açmasını bekleyin. Bu işe veya deneyime göre verilen yaklaşık maaşı ya da saat başına ödenen ücreti daha önceden araştırmayı unutmayın. • Mümkün olduğunca örnekler vermeye çalışın. Yeteneklerinizi kanıtlarla desteklemeye ihtiyacınız olduğunu unutmayın. • İşverenin tavırlarına dikkat edin. Onu sıkıyor musunuz? O zaman cevaplama süresini değiştirebilir ya da işverene bir soru sorarak onun dikkatini üzerinize çekebilirsiniz. • İşveren size Amerika'da çalışmaya olan ilginizi sorabilir. En iyi sebeplerinizi açıklayın ve aynı zamanda bu iş için neden en iyi aday olduğunuzu da ifade edin. Profesyonel çevrelere olduğu kadar farklı toplum ve kültürlere nasıl adapte olduğunuzu anlatın. • İşveren size problem çözmeniz için işiniz ile ilgili bir senaryo verebilir. Örneğin, bir satış pozisyonuna başvuruyorsanız işveren bir görevi nasıl idare edebileceğinizi sorarak bir müşteri ile ilgili problemi çözmenizi isteyebilir. • İşveren sizin çalışma saatlerine, yüksek baskı durumlarına ve görüşmelere olan esnekliğinizi öğrenmek isteyebilir. • Önceki işinizden ayrılma nedenlerini açıklama durumunda kalabilirsiniz. • Gereken cevaptan fazlasını söylemeyin. Buna karşılık tek kelimelik ya da tek cümlelik cevaplar da vermeyin