22 Temmuz 2012 Pazar
KİŞİSEL MARKA
Markalaşma (branding), bir ürünün gücünün ve pazar koşullarının analiz edildiği bir süreçtir.
Bir hareket planı bir pazarlama planı yapıp bir farkındalık ve ürünü satın alma güdüsü tesis
etmektir. Markalama bir ''şey''den, bir değer yaratmaktır. Bir birey için başarılı bir kişisel marka
yaratmak da, tıpkı böyle bir süreçtir.
Başarılı marka yaratmak, doğruyu söylemek üzerine kuruludur. Belki gerçeğin tümüne değil
ama, güçlü yönlerinize odaklanırsanız yine de doğruyu söylemiş olursunuz! Ve marka, ürünün
ya da sizin sahip olduğunuz olumlu sıfatlar üzerine tesis olur.
En iyi kişisel markalar, kendileri olmayı başaran insanlar tarafından yaratılır. Kendi fikirleri ve
kendi sahip olduğu nitelikler...
Kendi tarzları... Yani kişisel markanızı, siz kimseniz onun ve yapabildiklerinizin üzerine
kurmalısınız; olmak istediğiniz bir başkasının değil. Marka aynı zamanda, sürekli değişim ve
yenilenme demektir. Fakat bu değişiklikler, performansınız veya ambalajınız, yani imajınız
üzerinde olabilir. Kim olduğunuzla ilgili kökten değişiklikler yapamazsınız