Sayfalar

Translate

22 Temmuz 2012 Pazar

İŞYERİNDE KİŞİLER ARASI İLİŞKİLER

Bir düşünün. Alanınızda uzmansınız. Görevinizdeki teknik yetkinliğiniz tüm yöneticileriniz ve meslektaşlarınız görüyor. Peki sizce bu durum işyerinde başarılı olmanız için yeterli mi?Bu soru karşısında belki de içinizden şu anda ‘evet tabii yeterli, bir çalışandan başka ne beklenir ki? Böyle bir çalışan işini en iyi şekilde yapar ve başarılı olur’ düşüncesi geçiyor. Öte yandan unutmamamız gereken, kişiler olarak başarımızda teknik yetkinliğimiz kadar hatta bu yetkinliğin ötesinde, kendimizi ifade ediş tarzımızın, diğer kişilerle (çalışanlar, yöneticiler, misafirler, v.b.) iletişim ve ilişki kurma tarzımızın önemli rol oynadığı... Hangi alanda, hangi unvanla çalışıyor olursak olalım kişiler arası ilişki kurma becerisi büyük önem taşıyor. Bireyler olarak kendimizi ifade etme, ortaya koyma ve kişilerle ilişki kurma tarzımız elde ettiğimiz sonucu belirliyor. “Kendinizi idare ederken aklınızı, başkalarını idare ederken kalbinizi kullanın. Kişiler arası ilişki kurmanın ve bu alanda da başarılı olmanın temeli, kişinin kendisini tanıması”ndan geçiyor. Ardından da diğer kişilerin duygularını ve düşüncelerini anlama becerileri geliyor. Kendisi ile ilgili farkındalığını artırmış, empati becerilerini geliştirmiş bir kişi, diğer kişilerle iletişim kurma becerilerini de zenginleştirdiğinde kişisel tatminin, başarının, diğer kişiler tarafından (yöneticiler, çalışanlar, müşteriler) aranılırlığın ve takdir edilmenin kapıları açılıyor. Kişiler arası ilişkilerinizi geliştirmek için: *Öncelikle kendinizi tanıyın. *Kendinizi yönetin. (Yönetim sadece diğer kişileri yönetmek değildir. Öncelik, kişinin kendi duygu, düşünce ve davranışlarını yönetmesindedir!) *Empati kurun. *İyimserliğinizi ve pozitif enerjinizi koruyun. *Kendinizi motive edin, çevrenizdekilerin motivasyonlarını korumalarını sağlayın. Ve gülümseyin! “Binlerce kilometrelik bir yolculuk tek bir adımla başlar.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

konu ile ilgili yorum ve önerilerinizi lütfen paylaşınız.teşekkürler