Sayfalar

Translate

4 Temmuz 2012 Çarşamba

Otel Üniformaları

Her otelin kendi konseptine uygun olarak seçmiş olduğu üniformaları vardır.Yönetim tarafından belirlenen üniformalar genelde özen gösterilmeden seçilen,kullanılan kumaşın ve malzemenin kalitesiz oluşu üniformayı kullanan personel tarafından beğenilmez.Kışın ince,yazın naylon karışımı yüksek üniformalar çok rahatsız edici olmaktadır.Personel memnuniyetine önem verilmediği için yöneticiler cost'larını düşünerek ucuza aldıkları üniformaları personeline giydirtmektedirler. Böyle oluncada üniformalar çok çabuk deforme olmakta,yenileme süreci uzayınca da misafirin önüne eski yıpranmış,lekeli üniformalarla çıkılmakta. Personele verilen çamaşırhane hizmetide genelde çok zayıftır.Üniformanızı yıkanması için verirsiniz,ertesi gün üniformasız kalırsınız.Ya yıkamadan gelmemiştir yada aynı üniforması gelmeyen bir kişi sizin üniformanızı giymiştir. Üniforma problemi her otelde yaşanır,personel şikayetleri içerisinde ilk sıralarda yer alır. Hizmet kaliteniz ne kadar yüksek olursa olsun ,personel memnuniyetiniz düşük ise personelden yeterli verimi alamazsınız. Üniforma seçimi yapılırken kaliteli malzemeden üretilmiş olan,mevsime uygun üniformalar tercih edilmeli.Üniforma kullanımı hakkında personel bilinçlendirilmeli.Otel terzisi tarafından üniformalar sık sık kontrol edilmeli yırtık,sökük üniformalar tamir edilmeli,düzenli olarak yıkamaya gönderilen üniformalar iyi takip edilmeli geçikmeler en aza indirilmeli. Kaliteli hizmet ancak personel memnuniyeti en yüksek olan tesislerde verilir.