Sayfalar

Translate

15 Temmuz 2012 Pazar

Otel İşletmelerinde Eğitim Departmanları

Uzun zamandır birçok köşe yazarımız üst düzey yönetici seçiminin nasıl olması gerektiği hakkında fikirlerini yazmaktalar. Yazarlarımızın, fikirleri, tavsiyeleri, önerileri hepsi yerinde. Ancak eğitim konularına değinmeleri “teğet geçer” gibi oluyor. Bu sebeple Eğitim konusunu ele almakta fayda görüyorum. Eğer bir eksiğimiz var ise bunu paylaşarak desteklemenizi ayrıca rica ederim. Hizmet sunan işletmelerde (OTELLER) hizmet standartlarının yüksek olması ve sürekli daha da yukarılara yükseltilmesi işletmenin geleceğini yakından ilgilendiren bir konudur. Günümüz rekabet şartlarında, aşağı yukarı aynı mönülerin, aynı konseptlerin, aynı aktivite programlarının farklı otel işletmeleri tarafından yapılabileceği gerçeğini düşünürsek, farklılık yaratacak tek unsurun hizmet ve buna dayalı olarak çalışanlar olduğunu kabul etmemiz gerek. Bu da oteller arası rekabete yeni bir boyut getirmekte ve nitelikli personellerin devamlı otel değiştirmesine sebep olmaktadır. Dolayısıyla kıyasıya bir rekabet ortamının hüküm sürdüğü iş dünyasında, farklılık yaratmak için sahip oldukları en önemli unsuru çalışanları olarak gören oteller, çalışanlarının gelişimine yatırım yapan programları desteklemek durumundadırlar. Fakat bu uzun, zor ve maliyetli bir süreçtir. Yapılan araştırmalar, işten ayrılan çalışanların şirketlere maliyetinin çok yüksek olduğunu göstermektedir. Yeni elemanın işe alınma sürecindeki ilan ve işe alım masrafları, oryantasyonu, uyum sürecindeki performans düşüklüğü, eski çalışana sadık müşterilerin kaybı bu maliyetleri oluşturan ana etmenlerdendir. Bu etmenlerin ortadan kalkması maddi unsurların dışında manevi unsurlarla da gerçekleştirilebilir. Motivasyon kişinin kendine güven duymasıyla sağlanabilir. Bunu da ancak eğitimle ve çalışanlara bilgi yüklemesiyle sağlayabiliriz. Japon firmalarının uygulamada tam anlamıyla bir zafer kazandığı Toplam Kalite Yönetim felsefesinde de insan kaynakları ve eğitime değinilmiştir. Toplam Kalite Yönetimi gurularından W.Edwards DEMING’in TKY için 14 temel kuralından ikisi eğitimle ilgilidir. “İş başında eğitimi sağla. Çalışanların organizasyon içerisinde eğitimini sağlayacak modern yöntemleri kurumsallaştır” ve “Eğitim uygula. Organizasyonda çalışanlar için etkin bir eğitim programı oluştur ve çalışanların kendi kendilerini geliştirmelerini teşvik et.” OTEL İŞLETMELERİNDEKİ EĞİTİM DEPARTMANLARI, (varsa!) Personele gerekli olan tüm teorik ve pratik eğitimlerin verilmesini sağlar ve organize eder, üst ve orta kademe yönetime, kişisel gelişim üzerine eğitimler verir veya verilmesini sağlar. Bu programlar yapılırken öncelikli olarak Front of the House denilen sürekli misafirler ile iletişim halinde olan personellere öncelik verilmelidir.